Code of Conduct – Vores Adfærdskodeks

KR Transport skal være en virksomhed, man har tillid til – både som kunde, medarbejder og samarbejdspartner.

Vi tager ansvar for hinanden, vores kunder, vores samarbejdspartnere og for det samfund og miljø, vi er en del af.

Vores Code of Conduct sætter rammen for, hvordan vi opfører os som virksomhed, og hvilke værdier vi forventer bliver efterlevet af vores medarbejdere og samarbejdspartnere.

1. Respekt og ansvar i det daglige arbejde

Vi forventer, at alle medarbejdere og samarbejdspartnere opfører sig professionelt og med respekt for hinanden. Det indebærer blandt andet at:

  • Vi behandler hinanden ordentligt – uanset køn, alder, etnicitet, religion, seksuel orientering eller baggrund.
  • Vi bidrager til et sundt, sikkert og trygt arbejdsmiljø.
  • Vi møder hinanden med åbenhed, tillid og en konstruktiv tilgang til samarbejde.

2. Kundefokus og service

Vores kunder er kernen i vores virksomhed. Derfor forpligter vi os til at:

  • Altid yde en professionel og pålidelig service.
  • Kommunikere åbent, ærligt og rettidigt.
  • Overholde alle vores aftaler punktligt.
  • Respektere kundens behov og arbejde for langvarige og tillidsfulde relationer.

3. Samarbejde og ansvarlig leverandørpraksis

Vi stiller høje krav til os selv og vores samarbejdspartnere. Derfor forventer vi at:

  • Alle leverandører og partnere følger gældende lovgivning og etiske retningslinjer.
  • Vores samarbejdspartnere deler vores værdier om ærlighed, ansvarlighed, arbejdsmiljø og bæredygtighed.
  • Der føres en åben dialog om forbedringer og ansvarlig forretningspraksis.

4. Sikkerhed

Sikkerhed er grundlæggende i vores branche. Derfor forpligtiger vi os til:

  • At arbejde aktivt for at forebygge ulykker og farlige situationer – både internt i virksomheden, i trafikken og alle andre steder vi færdes.
  • At vedligeholde vores køretøjer og andre redskaber, så de altid er driftssikre og lever op til alle lovkrav.

5. Miljøhensyn og bæredygtighed

Som transportvirksomhed anerkender vi vores påvirkning på miljøet.

Derfor tager vi også ansvar for at mindske vores aftryk mest muligt. Dette gør vi bl.a. ved at:

  • Minimere vores miljøpåvirkning mest muligt ved at tænke over alle vores handlinger i det daglige.
  • Vedligeholde vores materiel med fokus på energieffektivitet og sikkerhed.
  • Uddanne medarbejdere i miljøbevidst kørsel og ressourceforbrug.
  • Optimere kørsel for at reducere brændstofforbrug og emissioner mest muligt.
  • Støtte miljømæssige formål, der kompenserer for en del af vores miljøpåvirkning.
  • Inddrage miljø som en del af vores overvejelser vedrørende alt indkøb.

6. Integritet og lovlydighed

Vi følger lovgivningen og handler med integritet. Det betyder blandt andet:

  • At vi ikke tolererer korruption, bestikkelse eller anden uetisk adfærd.
  • At vi aldrig deler kundeoplysninger af nogen art med uvedkommende.
  • At vi beskytter fortrolige oplysninger og respekterer datasikkerhed.
  • At vi altid udviser ærlighed og ansvarlighed over for ansatte, samarbejdspartnere og kunder.

Vi tror på, at ansvarlighed og respekt er nøglen til langsigtet succes – både for os og for dem, vi arbejder sammen med.

Dette regelsæt bliver løbende opdateret, så vi altid kan være et forbillede for, hvordan en ansvarlig transportvirksomhed drives.